Full Movie Lucy black goo

“Lucy” : Een film over luciferiaanse filosofie

Luc Besson’s Lucy is een film over een vrouw die het volledige, 100% potentieel van haar hersenkracht heeft ontsloten in plaats van de 10% die mensen naar verluidt gebruiken. Hoewel veel kijkers in de war waren door de vreemde mix van pseudo-wetenschap en actiescènes in de film, ligt de kern van de film in een heel ander rijk: het gaat over de Luciferiaanse filosofie van de occulte elite en haar futuristische hanger, transhumanisme.

Lucy is een sciencefictionfilm die diepgaande existentiële vragen combineert met een heleboel actiescènes met Aziatische gangsters. Hoewel deze tweedeling niet goed werd ontvangen door critici, schuilt er een esoterische boodschap achter dit alles. Lucy is inderdaad meer dan een film waarin Scarlett Johanson een “bad-a-s” is – het is een allegorisch verhaal dat de filosofie van de elite viert: Luciferianisme.

Het feit dat het hoofdpersonage Lucy heet, is de eerste aanwijzing die hint naar de filosofische basis van de film. De naam Lucy en Lucifer zijn beide afgeleid van het Latijnse woord “lux” wat “licht” betekent. Lucifer betekent “lichtbrenger” in het Latijn en wordt door Luciferianen beschouwd als iemand die goddelijke kennis (licht) aan mensen heeft gebracht nadat hij door God uit de hemel was geworpen. In Luciferiaanse kringen wordt Lucifer gezien als een “redder” die mensen de kennis gaf die nodig was om op te stijgen naar goddelijkheid. In de film is Lucy een menselijke versie van Lucifer, omdat haar verhoogde hersencapaciteit haar in staat stelt om de kennis te verwerven die nodig is om een god te worden.

De film gaat verder dan oude Bijbelse verhalen en wordt ook bestempeld als “transhumanist”, wat een modern, futuristisch bijproduct is van luciferiaans denken. Transhumanisme gaat over mensen die een ander niveau van ontwikkeling bereiken door middel van door de mens gemaakte technologie en robotica. Om Lucy volledig te begrijpen, zullen we verder moeten kijken naar deze twee concepten.

Luciferianisme en Transhumanisme.

Lees hier verder…

Tot slot

Lucy werd door critici verguisd omdat ze enigszins onzinnig was – maar “verstandig” zijn was niet het punt van deze film. Het is een verhandeling over de Luciferiaanse filosofie en het kan alleen volledig worden “gewaardeerd” door degenen die deze filosofie begrijpen. Voor degenen die dat niet doen, nou ja, er zijn een heleboel actiescènes doorspekt om ze te vermaken. Ondertussen absorberen ze de occulte betekenis van de film zonder zelfs maar te beseffen wat er gebeurt. Deze actiescènes waren bedoeld om in schril contrast te staan met Lucy’s zoektocht naar kennis, omdat Luciferianen een scherp contrast waarnemen tussen hen en de massa. Terwijl Lucy bezig is onsterfelijkheid te bereiken en in een god te veranderen, vermoordt een stel onwetende jongens elkaar zonder goede reden. En het kan niemand iets schelen. Omdat hun leven als waardeloos wordt beschouwd.

Daarom is er, naast de onzinnige premisse van Lucy, een zeer “gevoelige” boodschap, een die even krachtig als verontrustend is: er zijn twee klassen van mensen op aarde en transhumanisme zal de kloof tussen hen vergroten. De meeste projecten met betrekking tot transhumanisme zijn door waarnemers beschreven als “God spelen”. Maar dit is niet alleen een uitdrukking: het is precies waar Luciferianen over gaan.


Uit Wikipedia:

Lucy is een Franse sciencefiction-actiefilm uit 2014 geschreven en geregisseerd door Luc Besson voor zijn bedrijf EuropaCorp, en geproduceerd door zijn vrouw, Virginie Besson-Silla. Het is een Engelstalige film opgenomen in TaipeiParijs en New York City. De hoofdrollen worden vertolkt door Scarlett JohanssonMorgan FreemanChoi Min-sik en Amr Waked. Johansson portretteert het titulaire personage, een vrouw die psychokinetische vermogens krijgt wanneer een nootropischepsychedelische drug in haar bloedbaan wordt opgenomen.

De film werd uitgebracht op 25 juli 2014 en werd een enorm kassucces, met een brutowinst van meer dan $ 463 miljoen, meer dan elf keer het budget van $ 40 miljoen. Het kreeg positieve, maar ook gepolariseerde, kritische recensies. Hoewel er lof werd gegeven voor de thema’s, visuals en Johanssons prestaties, vonden veel critici de plot onzinnig, vooral de focus op de tien procent van de hersenmythe en de daaruit voortvloeiende vaardigheden. 

Inhoud

De 25-jarige Amerikaanse Lucy studeert in Taipei, Taiwan en wordt door haar nieuwe vriend Richard misleid om als drugsezel te werken voor een Zuid-Koreaanse kkangpae en drugsbaron. Lucy levert een aktetas aan mr. Jang met daarin vier pakjes CPH4, een zeer waardevolle synthetische drug.

Nadat ze ziet dat Richard wordt neergeschoten en gedood, wordt ze gevangengenomen en wordt een zak met het medicijn met geweld in haar buik genaaid om het medicijn naar Europa te vervoeren. Terwijl ze in gevangenschap is, wordt ze in de maag geschopt, breekt de zak en laat een grote hoeveelheid van het medicijn in haar systeem los. Ze verwerft steeds meer verbeterde fysieke en mentale vermogens, zoals telepathietelekinesementaal tijdreizen en het vermogen om geen pijn te voelen. Ze wordt ook meedogenloos en emotieloos. Met behulp van haar nieuwe vaardigheden doodt ze haar ontvoerders en ontsnapt ze.

Lucy reist naar het nabijgelegen Tri-Service General Hospital om de zak met medicijnen uit haar buik te halen. Ze krijgt van de operatiearts te horen dat natuurlijke CPH4 in minieme hoeveelheden wordt geproduceerd door zwangere vrouwen tijdens hun zesde week van de zwangerschap om foetussen de energie te geven om zich te ontwikkelen. Lucy krijgt verhoogde fysieke en mentale vermogens en keert terug naar het hotel van Mr. Jang, doodt zijn lijfwachten, valt hem aan en haalt telepathisch de locaties van de drie overgebleven drugsezels uit zijn hersenen.

Lucy begint haar toestand te onderzoeken en neemt contact op met wetenschapper Samuel Norman, wiens onderzoek de sleutel kan zijn om haar te redden. Nadat Lucy met Norman heeft gesproken en bewijs heeft geleverd van haar ontwikkelde vaardigheden, vliegt ze naar Parijs en neemt contact op met een lokale politiekapitein, Pierre Del Rio, om haar te helpen de resterende drie pakketten van het medicijn te vinden. Tijdens de vlucht begint ze te desintegreren als haar cellen destabiliseren van het nuttigen van een slok champagne. Om haar desintegratie te voorkomen, consumeert Lucy meer van het medicijn. Met de hulp van Del Rio vindt Lucy de rest van de drugs terug. Ze ontmoet Norman en zijn collega’s en stemt ermee in om alles wat ze weet te delen.

In het laboratorium van de professor bespreekt Lucy de aard van tijd en leven en hoe de menselijkheid van mensen hun percepties vervormt. Op haar aandringen wordt ze intraveneus geïnjecteerd met de inhoud van alle drie de resterende zakken CPH4. Haar lichaam verandert in een zwarte substantie die zich begint te verspreiden over computers en andere elektronische objecten in het laboratorium, waardoor ze veranderen in een supercomputer van de volgende generatie. Ze begint mentaal aan een ruimtereis naar het verleden en bereikt uiteindelijk de oudste ontdekte voorouder van de mensheid, Lucy. Ze raakt vingertoppen met haar aan, gaat dan helemaal naar het begin der tijden en is getuige van de oerknal. Ondertussen komt Jang het lab binnen en richt een pistool op Lucy’s hoofd. Hij schiet, maar tegen die tijd heeft Lucy 100% van haar hersencapaciteit bereikt en verdwijnt, zich verplaatsend naar het ruimtetijdcontinuüm. Alleen haar kleren en de zwarte supercomputer blijven achter.

Del Rio komt binnen en schiet Jang dood. Norman neemt een zwarte flashdrive van de supercomputer, waarna deze uiteenvalt. Del Rio vraagt Norman waar Lucy is, waarna Del Rio’s mobiele telefoon klinkt en hij een sms’je ziet: “Ik ben [“I am”, hier: Lucifer] overal.” Lucy’s stem wordt dan gehoord en zegt: “Het leven werd ons een miljard jaar geleden gegeven. Nu weet je wat je ermee aan moet.”